Jak uniknąć podjadania dzięki zdrowym przekąskom

Zdrowe przekąski to bardzo dobry sposób na uzupełnienie jedzenia w ciągu dnia, przede wszystkim dla osób, które pożądają utrzymać zdrową dietę albo wyszczupleć. Przekąski te powinny być pełne elementów odżywczych, takich jak proteiny, błonnik i witaminy, a jednocześnie niskie w kaloriach i tłuszczach.

Jednym z najlepszych odpowiednich przekąsek jest owoc, gdyż jest pełen witamin i minerałów, ale też jest niskokaloryczny. Owoce, takie jak na przykład jabłka, banany, truskawki i jagody, są łatwe do przenoszenia i mogą być jedzone na surowo bądź przerobione na napoje bądź kompoty.

Następnym właściwym doborem jest warzywo, takie jak marchewka, pomidory, papryka lub ogórek. Jarzyny są również pełne witamin i minerałów, a także są niskokaloryczne. Można je konsumować na surowo czy też przygotowywać jako sałatkę albo zakąskę w dipie.

Orzechy i nasiona, takie jak na przykład migdały, nerkowce, słonecznik i sezam, to kolejna wyborna opcja na zdrową przekąskę. Orzechy i nasiona są bogate w białko, błonnik i odpowiednie tłuszcze, ale też są pełne witamin i minerałów. Można je konsumować na surowo lub przygotowywać jako kompozycję orzechów i suszonych owoców.

Jeśli chodzi o nabiał, jogurt naturalny, kefir bądź twaróg są świetnymi możliwościami na zdrową przekąskę. Te produkty mleczne są dostatnie w proteiny, witaminy i minerały, ale też są niskokaloryczne. Można je jeść na surowo lub przyrządzać z owocami albo mieszanką orzechów i nasion.

Wniosek jest taki odpowiednie przekąski mogą być również wyrabiane z plonów pełnoziarnistych, przykładowo chleb pełnoziarnisty, ryż brązowy, quinoa, bądź makaron pełnoziarnisty. Te produkty mieszczą więcej błonnika i składników pożywnych aniżeli ich białe odpowiedniki. Można je przyrządzać na wiele sposobów, jak np. kanapki z pełnoziarnistego chleba z pastą warzywną czy też twarożkiem, czy też zupa z makaronem pełnoziarnistym.

Jeśli chodzi o przekąski cukiernicze, to wskazane jest sięgać po suszone owoce, takie jak daktyle, morele, czy figi, które są naturalnie słodkie i zawierają mniej węglowodanów niż ciasta i ciasteczka. Można także podjąć próbę robić osobiste przekąski, takie jak domowe lody z mrożonych produktów czy też ciasta z mąki pełnoziarnistej.

Istotne jest, aby wziąć pod uwagę, że zdrowe przekąski muszą być uzupełnieniem zdrowej diety, a nie zastępstwem zdrowego posiłku. Warto także zwrócić uwagę na ilość spożywanych przekąsek, gdyż nawet odpowiednie przekąski mogą przyczynić się do przyrostu masy ciała, jeśli jest ich nadto dużo.

Krótko mówiąc, zdrowe przekąski to znakomity sposób na dopełnienie jedzenia w ciągu dnia. Powinny być pełne składników pożywnych, przykładowo białko, błonnik i witaminy, a zarazem niskie w kaloriach i tłuszczach. Owoce, jarzyny, orzechy, nasiona, twarogi, produkty pełnoziarniste ale również suszone owoce to tylko niektóre z alternatyw, które powinno się wybrać jako właściwe przekąski.

Istotne jest także, żeby pamiętać o umiarkowanym zużywaniu przekąsek i traktować je jako uzupełnienie, a nie zastępstwo zdrowego posiłku. Wskazane jest dodatkowo eksperymentować z różnymi smakami i przepisami, aby odnaleźć odpowiednie przekąski, które będą nam smakować i pozwolą na podtrzymanie właściwej diety.

www.1396bier.de www.auto-schreiber.de www.axelnagel.de www.bdsj-monschau.de www.bio-elbe-tour.de